කරුණාපාල චීනඩිවලින් අංගම්පොරවලට මාරු වීම

අංගම්පොර යනුවෙන් ලංකාවේ සටන් ශාස්ත්‍රයක් පවතින බවට මෑත කාලීනව ජනතාවට අමතක වී තිබුණේ අවුරුදු සියගණනක් අපේ සංස්කෘතියට යටත් විජිත පාලනය විසින් එල්ලකළ සූක්ෂම පහර නිසාවෙනි. මේ පිළිබඳව නැවතත් දැනුවත් වූයේ ජයන්ත චන්ද්‍රසිරි මහතාගේ දඬුමස්නාමානය නැමැති අංගම්පොර පිළිබඳව කියැවෙන (නමුත් අංගම්පොර භාවිතා නොවන) ටෙලි නාට්‍යයත් සමඟයි. මේ සමඟම අංගම්පොර සටන් ශාස්ත්‍රය පිළිබඳව ජනතාවගේ අවධානය වැඩි වන අතර අංගම්පොර නැමති මේ ප්‍රභල ශාස්ත්‍රය ඉගෙන ගැනීමට ලංකාවේ තරුණ තරුණියන් දැඩි උනන්දුවක් දක්වන්නට විය.

මේ අවස්ථාවේ දී අංගම්පොර යනුවෙන් මෙතෙක් කල් කරගෙන ආ සටන් ක්‍රමය චීනඩි ශාස්ත්‍රයම බව කියමින් මේ හිදැස පුරවන්නට තවත් පිරිසක් ඉදිරිපත් විය. ඒ අන් කවුරුන්වත් නොව එතෙක් චීනඩි කලාවප්‍රසිද්ධියේ  කරමින් සිටි පරිසක් වන තුසිත ආත්මාරක්ෂක සංගමය, වහාම එම ශාස්ත්‍රය අංගම්පොර යනුවෙන් හඳුන්වා දෙන ලදී.

පරසුද්දන්ට අංගම්පොර නමින් චීනඩි ඉගැන්වීම

අංගම් ශාස්ත්‍රය යනු සිංහල බෞද්ධයන්ට පමණක් එයිනුත් යක්ෂ ගෝත්‍රිකයන් මූලික කොටගත් සැබෑ හෙලයන්ට පමණක් මීට වසර 30000කට එපිට ඉතිහාසයේ සිට ප්‍රගුණ කරවන්නක් වන අතර කිසිඳු අවස්ථාවක අපේ සාම්ප්‍රදායික සතුරන්ට මෙය ඉගැන්වූ බවක් සඳහන් නොවේ. එසේ නොකිරීමට කතරගම මහසෙන්, රාවණා, රාසින් දෙවියන් වැනි දේවතාවන් ඉදිරියේ මෙන්ම තම ගුරුවරයා හා ගුරු පරම්පරාව ඉදිරියේ දිවුරුම් දීමෙන් පසුව පමණක් අංගම්පොර ශාස්ත්‍රය ප්‍රගුණ කළ යුතු ය.

එවන් පෞඩ ශාස්ත්‍රයක නම භාවිතා කරමින් තමන් දන්නා චීනඩි ශාස්ත්‍රය පරසුද්දන්ට උගන්වමින් ඔහුට "සුදු කොටියා" නමින් අන්වර්ත නාමයක්ද යොදා ගෙන කටයුතු කරන මෙම කරුණාපාල නැමැති පදු කුලයේ උපන් කුලහීනයා තම දීනත්වය ප්‍රදර්ශයන කරයි. ජාත්‍යන්තර අංගම්පොර සම්මේලනයක් ද පවත්වන මොහු මේ පර සුද්දන්ට උගන්වන්නේ අංගම්පොර නොවන නමුත් අඳ බාල ශාස්ත්‍රයක් අංගම්පොර වැනි උත්තරීතර නමකින් ලොවට ගෙනයාම පිළිකුල් සහගතය.

1818 දී මෙවන් පර සුද්දන් විසින් තහනමට ලක්කොට, හෙල අංගක්කරුවන් අමු අමුවේ ඝාතනය කොට, අංගම්මඩු ගිණිතබා මෙම ශාස්ත්‍රයට කළ හදිය නොදන්නා මෙම කරුණාපාල නැමැති අංගම් චෞරයා අද මේ කරන්නේ එවන් පාදඩ ඉතිහාසයක් ඇති යුරෝපීයන්ට සපත්තු ලෙව කෑම නොවේද?. ඔහු සුද්දන්ගේ පශ්චාත්භාගය ලෙව කෑවද හෙළ අංගක්කරුවන්ට කම් නැත. මන්ද ඔහුගේ ජන්ම ගතිය අපට වෙනස් කළ නොහැකි බැවිනි. එනමුත් අංගම්පොර නම් උත්තරීතර නාමය භාවිතා කරමින් ‍මෙය සිදු කිරීම පිළිකුල් සහගත ය.


ගිනිඅලුගේ කරුණාපාල විසින් වේලායුධය නම් අපූරු ආයුධයක් පිළිබඳව සඳහන් කරයි. මෙම වේලායුධය තනි පටිය, පටි තුන හා පටි හය ලෙස පවතින බවත් පවසයි. ‍ඒ වගේම මෙයට වේලායුධය යයි කියන්නේ 'ඇඟ වටා වෙලෙන නිසා බවත්' බවසයි. ‍මහා උත්සවාකාරයෙන් හැට්ටය හැඳ ගන්නා කරුණාපාල තම ඉන්දියාවෙන් හොරකම් කර ගත් ජෝතිය වැනි යට ඇඳුමින්ද සැරසී ද්‍රවිඩ මල බෙරය තම ගෝලයන් ගසද්දී රඟ දක්වයි. ලංකාවේ හා දකුණු ආසියාවේ ඉතිහාසය හා ප්‍රභන්ද කතා දන්නා මහ වියත්හු ද මේ දෙස බලාගෙන අන්න වේලායුධය යයි පැවසීම ඉතිහාසය කන්නද කියා ඇසූ අධ්‍යාපන ඇමතිවරු හිටි රටක අරුමයක් නොවේ යයි සිතේ. මේ අපූරු ආයුධය ගැන ඔවුන්ගේ වචනවලින්ම...

වැඩිදුර කියවන්න



2008-01-20 වන දින "ඉරුදින" පුවත් පතේ මෙවැන්නක් සඳහන් වෙයි. "අංගම්පොර යනු කිසි විටෙකත් ප්‍රතිවාදීන්ට අභියෝග නොකරන සටන් කළාවක් වන බවත්, එහෙත් අද ඇතැමුන් අංගම්පොර නාමය පාවිච්චි කොට විවිධ අභියෝග කිරීමට පෙළඹී සිටිනුයේ එහි මූලික හරයවත් නොදැන බවද කරුණාපාල මහතා පැවසුවේය." නමුත් ඉන්නෙට් එකෙන් මොවුන් කියන්නේ මෙයට හාත්පසින් වෙනස් හරි අපූරු කතාවකි. ඔවුන්ට අභියෝග කිරීමට නොහැකි "යම්කිසි බියගුළු පිරිසක් " විසින් මෙම අංගම්හොරු බ්ලොග් කරණය සිදු කරන බවයි. 

එයින් නොනැවතෙන ගිනිඅලුගේ පුත් කියනුයේ "they don't accept my father's challeng or my challenge" යනුවෙනි. තවදුරටත් තම මුග්ධ බව ප්‍රදර්ශනය කරන ඔවුන් ඉහත ප්‍රකාශ කරනුයේ "ඌරාවලිය සටන කියන්නේ අභියෝග කරලා ගහ ගන්න එකක් නෙවෙයි. එහිදී වෙන්නේ දක්ෂ ගෝලයාට ගරුවරයා අවස්ථාවක් ලබා දීමයි" යනුවෙනි. මෙය උරාවලිය නොව "ඌරා වලේ හටන" විය යුතුය. වලිය යනු මෑතකාලීන පාරිභාෂිත වචනයකි. මූලික හරය නොදන්නේ කවුරුන්දැයි එයින්ම පැහැදිලි වේ.

ඉහත පත්තර පිටුව ගැන තව දේ කතා කිරීමට තිබුණද අපි ඉතිහාසය මතක් කර ගෙන ඉදිරි‍යට ගියොත් හොඳයි. මරුවල්ලියේ කුමාරිහාමී නමින් සතර කෝරලයේ සුප්‍රසිද්ධ සටන් කාරිය ගැන ඉතිහාසය ගැන දන්නා බොහෝ අය අසා ඇතිවාට සැක නැහැ. ‍මොකද සුප්‍රසිද්ධ නාට්‍යයක් වූ අකාල සන්‍ධා නාට්‍යයේ ඌරාවල ගැන හා අංගම් සටන් අභියෝග ගැන සඳහන් වෙන නිසා අංගම්පොර අභියෝග යනු වත්මන් ශ්‍රී ලාංකිකයින්ට අරුමයක් නොවනු ඇත.